Diverse rejseinformation mv. 


Pladsbestilling og billetter

Pladsreservation er nødvendig og gratis. Kan bestilles online her.

Billetter købes online eller i bussen. Billetter skal opbevares under hele rejsen.

Der kan telefonisk reserveres 30 dage frem i tiden på afgange over Fyn via Storebæltsbroen.

Det kan dog forekomme, at der i forbindelse med helligdage kun kan bestilles plads og købes billet online på afgange over Fyn.

Der kan altid kun bestilles plads og købes billet online på afgange, hvor vi anvender Mols-Linien.

Ved telefonreservation købes billetterne i bussen til den for kontantkøb i bussen gældende priser. Se billetpriser.

Rabatbilletter (Grønne, blå, gule, røde og lilla (event) billetter) kan kun købes online.

Der kan online reserveres 60 dage frem, hvis køreplaner for hele denne periode er færdiggjort og indtastet. 

Pladsreservationen er gyldig indtil 15 min. før planmæssigt afgangstidspunkt. Rejsende skal derfor møde senest 15 min. før afgang - dog senest 20 min. før afgang, hvis cykel, barnevogn, klapvogn eller lignende skal med.


Kontakt og telefonisk pladsbestilling

Ring til Abildskou på telefon +45 70 210 888. Se kontorets åbningstider her.

Ved kontakt uden for normal åbningstid. Ring venligst til Midttrafiks Kundecenter på telefon +45 70 210 230.

Der kan kun bestilles plads og købes billet online på afgange, hvor vi anvender Mols-Linien.


Supplerende busser og tog

Oplysninger vedr. Midttrafiks regionale ruter. Ring til Midttrafiks Kundecenter på telefon +45 70 210 230.

Oplysninger vedr. Region Nords regionale ruter. Ring til NT på telefon +45 98 111 111.

Se www.midttrafik.dk, www.nordjyllandstrafikselskab.dk og www.sydtrafik.dk for flere busforbindelser i Jylland.

DSB passagerinformation på telefon +45 70 13 14 15www.dsb.dk eller DR tekst-TV side 501.


Ved driftsforstyrrelser

Ved driftsforstyrrelser uden for normal åbningstid kan man få information hos Midttrafiks Kundecenter telefon +45 70 210 230.

Ved færgeaflysninger, kapacitetsbegrænsninger på færgerne, forsinkelser mm. vil bussen køre over Fyn via Storebæltsbroen. Færgernes eventuelle driftforstyrrelser kan følges på Molsliniens hjemmeside www.molslinien.dk.

Væsentlige driftsforstyrrelser, forsinkelser mm. vil fremgå under "Vigtig Info" på vores hjemmeside.

Vi anbefaler i øvrigt kunderne at holde sig orienteret på følgende hjemmesider: www.dmi.dk og www.storebaelt.dk.


Vedrørende bagage og fødevarer

For at bevare et godt miljø på bussen og sikre kundernes sikkerhed, er vi nødt til at indføre forskellige begrænsninger vedrørende bagage og mad på bussen.

I tvivlstilfælde skal den afgørelse, der træffes af chaufføren, altid accepteres.

Hvad er tilladt?

  • En lille pose.
  • Laptops. Dog skal de holdes på borde eller på gulvet, aldrig i bagagehylden.
  • Sandwich.
  • Kaffekop med låg.
  • Vand og sodavand med skruelåg.

Hvad er ikke tilladt?

  • Rygsække større end en standard "Fjällräven".
  • Madpakker med skiver af kød, osv.
  • Læskedrikke og vand i glas eller papkopper uden låg.
  • Hotdogs og burgere samt andet fastfood.
  • Laptops i bagagehylden. (De kan falde ned og ramme passagerer).